Saturday, April 13, 2013

Anwar Ibrahim Bersih Rasuah, Keronisme & Salah Guna Kuasa?


Round 4 - Anwar Ibrahim Bersih Rasuah, Keronisme & Salah Guna Kuasa?

SATURDAY, APRIL 13, 2013

 

Siapa Rahim Ghouse dan Aset Aset yang dimiliki Beliau ?

Tempoh 24 Jam diberikan kepada Anwar Ibrahim untuk menjawap soalan ini. Rakyat mahu jawapan siapa Rahim Ghouse dan darimana Aset Aset yang beliau ada serta perolehi dan berapa jumlahnya. Anwar Ibrahim bebas Rasuah? Keronsime? Sila jawap dalam masa 24 Jam.


Itu adalah kenyataan Papa Gomo pada 8 April yang lalu yang mana Gomo minta Dato Sri Anwar Ibrahim menjawap kebenaran siapa Rahim Ghouse orang terdekat Anwar Ibrahim. Sadis sehingga ke hari ini Anwar Ibrahim tidak menjawap persoalan tersebut walhalkan ianya cukup mudah kerana rakyat mahukan jawapan daripada Anwar Ibrahim sendiri.

Anwar Ibrahim sering menyatakan UMNO korup, Rasuah dan sebagainya. Hakikatnya BAPAK RASUAH dan KERONI paling besar adalah Dato Sri Anwar Ibrahim. Beliau merupakan pengkhianat kepada rakyat kerana sewaktu beliau menjawat jawatan Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri habis wang negara dirompak beliau dan diletakkan ke luar negara atas nama proksi proksi beliau yang akan Papa Gomo dedahkan nanti.

Rahim Ghouse yang mengumpul kekayaan melalui Abrar Group Inc semenjak awal tahun 90an telah melarikan diri keluar negara setelah Anwar Ibrahim ditahan pada 20 September 1998. Beliau ke Jakarta untuk mendapatkan sokongan luar negara, ketika itu Rahim bersama sama dengan Saifuddin dan Ezam Mohd Nor. Tetapi apabila Ezam pulang ke tanahair bersama Saifuddin untuk menyertai gerakan reformasi menuntut pembebsan Anwar, bekas Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang ini pergi menetap di Melbourne, Australia.

Sekitar tahun 2001 sewaktu satu satunya anak lelaki Anwar iaitu Mohd Ihsan menghadapi masalah displin di sekolah kerana tekanan dengan kes papanya..., Rahim Ghouse telah membawa Ihsan menetap dan bersekolah di Australia.


Kini Abdul Rahim Ghouse dikenali sebagai Dr Abdul Rahim Ghouse, Chief Executive Officer – CEO Kuwait Finance House Australia - MIK


Ikuti sendiri apa yang dimiliki sahabat karib ataupun lebih kenal kita panggil penyimpan aset aset Anwar Ibrahim selama ini.

NAME : DR ABDUL RAHIM GHOUSE
ADDRESS : NO 2 JALAN BUKIT SETIAWANGSA 16, 
 TAMAN SETIAWANGSA, 54200 
 KUALA LUMPUR

COMPANY NAME

Access Equity Sdn Bhd Director
NBCT Rail Sdn Bhd Director
Sambungan Transit Antara Sdn Bhd Director
Abrar Health Services Sdn Bhd Director
Abrar Construction Sdn Bhd Director
Abrar Corporate Resource Sdn Bhd Director
Abrar Brokerage Holdings Sdn Bhd Director
Abrar Infrastructure Holdings Sdn Bhd Director
Abrar Financial Holdings (Overseas) Sdn Bhd Director
Abrar Frontier Management Sdn Bhd Director
Abrar Financial Holdings Sdn Bhd Director
Abrar Development Ventures Sdn Bhd Director
Abrar Technologies Sdn Bhd Director
Abrar Corporation Berhad Director
Abrar Group International Director
Abrar-Kuwait Holdings Sdn Bhd Director
Abrar Vision Sdn Bhd Director Benar
Antara Sdn Bhd Director
BA Engineering Sdn Bhd Director
BPM International Sdn Bhd Director
Science-Tech Solutions Sdn Bhd Director
Nadi Puspa (M) Sdn Bhd Director
I.I Management Consultancy Sdn Bhd Director
Camery Deluxe Sdn Bhd Director
A.G.I Nominees Sdn Bhd Director
Chalpeak (M) Sdn Bhd Director
Meteoric Ventures Sdn Bhd Director
Vital Accord Sdn Bhd Director
KFH Ijarah House (M) Sdn Bhd Director
Honan Plantations Sdn Bhd Director
Meadow Point Sdn Bhd Director
Accurate Networks & Systems Integration Berhad Director
Express Rail Link Sdn Bhd Director
North East Meridian Sdn Bhd Director
Mun Loong-Hankyu Jaya Director
Keltimber Sdn Bhd Director
Global Broadcast Networks Sdn Bhd
 Director ICM Studies Sdn Bhd Director
GBN Equipment Sdn Bhd Director
ISR Consultant Sdn Bhd Director
Wisma Embun Sdn Bhd Director
Aktimas Veneer Sdn Bhd Director
Rampai Jalir Sdn Bhd Director
ISR Communications Sdn Bhd Director

Diatas merupakan senarai syarikat milik Rahim Ghouse sewaktu Anwar Ibrahim menjawat jawatan Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri. Ada syarikat yang telah pun beliau Rahim Ghouse tinggalkan dan ada juga yang masih kekal waktu ini.

Jadi jika ada yang kata Papa Gomo fitnah dalam artikel ini seeloknya anda semua fikir secara waras kebenarannya. Jika anda benar sayangkan negara maka adalah lebih baik anda semua membuat semakan akan nama Rahim Ghouse ini.

Untuk PRU 13 ini difahamkan sebanyak RM 2 Billion telah diperuntukkan oleh pihak PKR untuk bertanding. RM 2 Billion satu jumlah yang cukup besar untuk kita semua fikir secara logik akal. Namun itulah Dana yang diuruskan oleh Rahim Ghouse pemegang wang Anwar Ibrahim dalam menjalankan kerja kerja menawan Malaysia ini.

Gomo amat mengalu alukan Rahim Ghouse mengambil tindakan SAMAN jika apa yang didedahkan ini adalah satu kepalsuan. Jika Anwar Ibrahim berani saman Papa Gomo RM 100 Juta apalah salah Rahim Ghouse saman Papa Gomo dengan nilai yang beliau suka.

ROUND 4

Soalan Papa Gomo kepada Anwar Ibrahim Round 4:



Siapa Dr Munawar Ahmad Anees? Serapat mana Munawar dengan Anwar Ibrahim dan Apa aset kekayaan yang dimiliki Dr Munawar Ahmad Aness ini?

Tempoh 24 Jam diberikan kepada Anwar Ibrahim untuk menjawap soalan ini. Rakyat mahu jawapan siapa Dr Munawah Ahmad Aness dan darimana Aset Aset yang beliau ada serta perolehi dan berapa jumlahnya. Anwar Ibrahim bebas Rasuah? Keronsime? Sila jawap dalam masa 24 Jam.
Rakyat Malaysia perlu tahu siapa kepala KORUP dan perlu tahu Siapa Anwar Ibrahim yang merupakan pengkhianat kepada Agama Bangsa dan Negara.

Saifuddin Kata Banglo Di Australia Ini Milik Rahim Ghouse...?

Gegak gempita bersahut-sahutan tersiar di banyak laman blog membawa kisah rumah banglo mewah bernilai RM73 milik Setiausaha Agung PKR, Yb Saifuddin Nasution Ahli Parlimen Machang. Klik sini.

Ketika Saifuddin agak sibuk dengan jadualnya memainkan peranan sebagai salah seekor daripada tiga ekor lembu PKR bagi membawa kisah lembu lembu NFC, tiba tiba terpacul gambar sebuah rumah kediaman mewah terletak di negara Australia dikatakan menjadi hak milik wakil rakyat Machang itu!

Sehingga ke hari ini, Saifuddin masih belum menjawab persoalan dan dakwaan ini... Apakah berdiam itu maknanya setuju..?

Bila sebut tentang negara Australia, sudah pasti kita akan membayangkan wajah bekas Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang tahun 1998, Abdul Rahim Ghouse. Anak muda berjambang yang berjaya dijadikan “Maulana Besar” atau Jutawan zaman Anwar menjadi Menter Kewangan...

Rahim Ghouse yang mengumpul kekayaan melalui Abrar Group Inc semenjak awal tahun 90an telah melarikan diri keluar negara setelah Anwar Ibrahim ditahan pada 20 September 1998. Beliau ke Jakarta untuk mendapatkan sokongan luar negara, ketika itu Rahim bersama sama dengan Saifuddin dan Ezam Mohd Nor. Tetapi apabila Ezam pulang ke tanahair bersama Saifuddin untuk menyertai gerakan reformasi menuntut pembebsan Anwar, bekas Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang ini pergi menetap di Melbourne, Australia.

Sekitar tahun 2001 sewaktu satu satunya anak lelaki Anwar iaitu Mohd Ihsan menghadapi masalah displin di sekolah kerana tekanan dengan kes papanya..., Rahim Ghouse telah membawa Ihsan menetap dan bersekolah di Australia...!

Kini Abdul Rahim Ghouse dikenali sebagai Dr Abdul Rahim Ghouse, Chief Executive Officer – CEO Kuwait Finance House Australia. Hubungan akrab Rahim dan Saifuddin memang ujud sejak dari dulu lagi... Saifuddin pernah menjadi Setiausaha Pemuda UMNO Malaysia dan Rahim Ghouse Ketua Pemuda UMNO Pulau Pinang negeri kelahiran Anwar Ibrahim!

Pada bulan November 2006 dalam satu Majlis PKR di Hotel Istana Kuala Lumpur, Saifuddin telah menggunakan Rahim Ghouse untuk mendekati semula Anwar kerana ketika itu Saifuddin sudah tersisih dari senarai inner circle Anwar kerana menyertai PAS sebelum pembebasan Anwar dari penjara Sungai Buloh.

Siapakah pemilik sebenar banglo mewah tersergam indah dinegara Australia itu..?

Kaitan kisah cerita keakraban Saifuddin-Rahim Ghouse..., rumah banglo mewah di Australia. Tidak mustahil Saifuddin berjaya memiliki rumah banglo tersebut melalui “pertolongan” Rahim Ghouse seorang Maulana Besar di Australia....

1 comment:

  1. Ini semua cerita karut dibuat oleh orang jahil yang frustrated. Aku hidup bukan baru di Malaysia ni. Aku kenal UMNO bukan nya baru. Aku kenal Anwar Ibrahim bukannya baru. Aku bukan macam kumpulan hipokrit (munafiq) Ruslan Kasim, Ezam Noor, Zul Nordin, Mad Arip dan lain-lain yang hanya gila kuasa dan pangkat. Aku tahu yang mana benar dan yang mana batil. Kau orang buat lah cerita fitnah engkau orang semua. Aku tetap akan menentang setiap langkah sumbang engkau orang semua.

    ReplyDelete